Week 1: Oriëntation - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Jakko Piepenbrock - WaarBenJij.nu Week 1: Oriëntation - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Jakko Piepenbrock - WaarBenJij.nu

Week 1: Oriëntation

Door: Jakko Piepenbrock

Blijf op de hoogte en volg Jakko

29 Juni 2015 | Thailand, Singburi

sa wa dee krap!

De eerste week zit er weer op. Een week die in het teken stond van de 'introduction'. Elke dag een ontbijtje om 8 uur waarna we met de gehele groep op pad gingen. De groep bestaat uit 2 fransen, 2 spaanse, 2 chinezen, 1 amerikaanse, 1 engelse, 1 Italiaanse en uiteraard de 2 'Dutchies'. Ook elke avond een gezamenlijke 'boterham' in Dang's bar. Gezien we geen alcohol mogen nuttigen op onze accommodatie heeft de buurman een bar gemaakt bestaande uit 2 muren, golfplaten, een ijscokar en wat ijzerwerk wat tafels en stoelen voor moeten stellen. Heeft ook wel iets moois!

Maandag:
Als eerst hebben we ons dorpje verkent samen met onze lokale gids 'Nok'. Gezien de hitte was het tijd om ons vochtgehalte op te krikken en aangezien je hier nog niet eens met je ogen kunt knipperen alvorens je een 7/11 tegenkomt hebben we een pitstop gemaakt. Elk product ziet er hier enorm lekker en voedzaam uit, maar uiteindelijk is het eten met konijnentanden en smaakt het chemisch. In de 'fruit drink' zit geen fruit en de sprite kun je gebruiken om de gootsteen mee te
ontstoppen. 's middags hebben we voor het eerst kennis gemaakt met typische Thais gerechten. Sommige zijn prima, aan de andere moeten we nog even wennen. In de na middags hebben we voor het eerst een tempel bezocht. Na de uitleg van Nok hebben we het gehele ritueel zelf ondervonden. Erg bijzonder! 's avonds hebben we een snelle cursus Thai gekregen, maar ook nog na een week is het erg wennen. Na de studie kregen we een hartelijk welkom van een aantal lokale kinderen vanuit de school. We hebben een klein dansje mee gedaan met de kleine meisjes. Gelukkig waren de pasjes niet zo moeilijk ;)

Dinsdag:
tempels tempels tempels tempels. Erg bijzonder om te zien, mee te maken en om te zien wat voor rol het geloof speelt bij de Thaise bevolking. In de namiddag hebben we een floaty market bezocht. Een markt waar alles te koop en te eten is. We wisten dat ze hier van alles eten, inclusief insecten, maar we stonden toch wel raar te kijken toen we ze terug vonden in onze bananen en palm cakejes. Op de markt was er ook de mogelijkheid om op olifanten te rijden, ze eten te geven of mee op de foto te gaan. Hetzelfde voor de tijgers. Helaas zitten ze aan kettingen, zien ze er niet zo gelukkig uit, erg sneu om te zien.

woensdag:
De dag begonnen we met het maken van eigen kokosnoot armbandjes. Het bleek al snel dat het maken van (mooie) armbandjes niet aan mij besteed was. Uiteindelijk toch maar besloten om m'n eigen bandje niet te dragen en er eentje te kopen. In de middag hebben we zelf Thais leren koken. De maaltijd bestond uit een "non"spicy salade en noodles. Aan mijn kookkunsten lag het niet, maar we hadden er behoorlijk moeite mee. Het Thaise eten is (nog) niet echt aan ons besteed.
In de middag hadden we een vrij programma en zijn we met een aantal andere reizigers naar het zwembad gegaan. AFKOELING! In de avond hadden we een bbq met alle reizigers, circa 70 personen. Erg gezellig! Na de bbq uiteraard naar Dang's bar voor een gezellig feestje. Ook het feestje was erg gezellig, voor sommige iets te gezellig..

donderdag:
voor diegene die wilde blijven liggen was er ruimte om te slapen, voor diegene die graag mee op pad wouden met Nok was er wederom een programma. Uiteindelijk heb ik samen met de 2 chinezen een school bezocht, zijn we naar het historisch oorlogs museum geweest en hebben we wat lokale handarbeid winkels bezocht. In de middag zijn we naar een grote shopping mall gegaan. Onze ogen vielen meteen op de woorden PIZZA COMPANY. Uiteraard asociaal lopen schranzen..

vrijdag:
En wederom stond er een tempel op het programma en hebben we het volledige ritueel mee gedaan. In de middag hebben we een stad bezocht waar apen leven. Erg bijzonder om ze over de weg te zien lopen, ze zien zitten op de winkels en om ze te voeren. In de namiddag zijn we met de gehele groep naar Bangkok gegaan. We hadden geboekt in prince palace. Eindelijk wat luxe! airconditioning, warme en koude douche, een koud zwembad, comfortabele bedden: love it.
in de avond zijn we naar Khao San Road gegaan. Dé plek voor reizigers in Bangkok. Overal muziek, eten en bier. Meteen maar eens een schorpioen geproefd, en om eerlijk te zijn, het was nog niet eens zo heel slecht. Met het gebruikelijke Thaise eten hebben we meer moeite. Na een goede ondergrond maar eens de Thaise clubs bezocht. Erg bijzonder: wanneer je staand staat te plassen komt er een klein mannetje achter je staan en geeft je een massage?! Echt ontspannend is het niet te noemen. Ook de ladyboys geven je geen rust in de clubs. De Europese mannen schijnen bijzonder goed in de smaak te vallen..

zaterdag:
Rustig aan gedaan. 's avonds hebben we een ladyboy show bezocht: interessant en bizar. Hierna wederom naar Kao San Road gegaan,
wederom een hoop cultuur opge(zopen)snoven.

Zondag:
uitslapen, brak, taxi terug.

• 29 Juni 2015 - 22:34

Wilma:

leuk om jouw blog te lezen, zo kunnen we jullie toch een beetje volgen. Ik krijg de indruk dat jullie het goed naar de zin hebben. We hopen dat jullie nog veel mooie dingen gaan zien en meemaken. Groetjes vanuit een lekker warm Nederland (en aankomend weekend met Thaise temperaturen).

• 29 Juni 2015 - 23:20

Caroline:

Hey Boys,

wat een prachtige foto's ! Gelukkig zonder kleine griezelige beestjes....haha
    Leuk om te lezen wat er zoal gedaan wordt en erg apart om te lezen wat er je op een wc te wachten staat !! Hebt ie thuis niet !!
    Het eten kan dan wennen zijn en de hitte misschien ook nog wel, maar ik heb verder niet de behoefte om medelijden met jullie te hebben hoor.......
    Ik zie , of lees, dat er regelmatig een biertje wordt gevonden en ook de pizza is al gesignaleerd op een foto, dus waar hebben we het over !
    Kijk weer uit naar nieuwe foto's van jullie tweetjes {met bv een lekkere ladyboy of zo...) en uiteraard naar het volgende reisverslag.
    Have fun ! xxx

• 30 Juni 2015 - 07:59

Café Hopmans :

Heey jongens..zo te lezen veel plezier...ik heb zondag hier een krekel opgegeten ..in Nijmegen bij t trekfestival...ja ja..verwacht eigenlijk ook wel dat jullie nog meer gekke dingen gaan eten..schorpioen Brrr er zijn viezere beesten...bah..heel veel plezier...de Hoppie's

• 03 Juli 2015 - 21:52

Opa Oma Speedy:

Leuk wat van jullie te horen, wat een belevenis! Opa is weer uit het ziekenhuis, voelt zich goed. Heel veel plezier , doeiii !