Week 3: Elephant adventure - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Jakko Piepenbrock - WaarBenJij.nu Week 3: Elephant adventure - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Jakko Piepenbrock - WaarBenJij.nu

Week 3: Elephant adventure

Door: Jakko Piepenbrock

Blijf op de hoogte en volg Jakko

12 Juli 2015 | Thailand, Umphang

Helaas zijn we alweer ten einde van week 3. Een week die in het teken stond van de olifanten. Na een rit van 14 uur, die helaas minder snel voorbij vloog dan de week, arriveerde we met een nieuwe groep reizigers (Fransen, Duitsers, Italianen, Engelse en Chinezen) bij onze nieuwe accommodatie in Umphang, ten Noorse van Thailand. Minder warm, maar ontzettend benauwd.
We arriveerde in de morgen en gezien onze reis zouden we rustig aan beginnen: ontbijten en slapen. In de namiddag zijn we bananen bomen gaan omhakken om ze vervolgens te gaan voeren aan de olifanten. De olifanten lopen nagenoeg vrij rond. Ze zijn gered uit vervelende omstandigheden. Helaas is het misbruiken van olifanten nog steeds aan de orde, terwijl het een heilig dier is?
De tweede dag zag er uit zoals de andere dagen: bananen bomen hakken, voeren aan de olifanten, wat spelen met de dieren en in de namiddag een hiking door het prachtige landschap van Umphang.
Op de vrijdag hebben we een boottocht gemaakt in een lek, rubberen bootje. Een boottocht van 3 uur en eenmaal aangekomen op bestemming zouden we worden opgepikt door een pick-up truck om naar een van Thailands mooiste watervallen te worden gebracht. Helaas, geen pick-up te bekennen. Boottocht van 3 uur terug. Normaal gesproken geen probleem, maar ook hier is er wederom een gezellig barretje op loopafstand waar er gretig gebruik wordt gemaakt van de karaoke en pool mogelijkheden. Verder is het aan jullie om de rest in te vullen ;).
Inmiddels hebben we de terugreis overleefd en zijn we terug in Sing Buri. Na een hele korte nacht ('s ochtends om 5:30 starten ze hier de radio die eindigt om 8 uur met het volkslied) maken we ons op voor de volgende week: jungle trekking rondom het plaatsje Canchanaburi. Een weekje back to basics, meer fysieke inspanning, minder barretjes.
Helaas deze week geen foto's, die volgen volgende week.

Tot dan!

• 12 Juli 2015 - 15:17

Ger Thijssen En Ria :

Jakko, wat een verrassing ! Wisten niet dat jij in Thailand vrijwilligerswerk doet ! Keigoed van je , je doet zo veel levenservaring op en daar heb je de rest vann je leven plezier van !! Groetnen van ons , Ger & Ria .

• 14 Juli 2015 - 17:12

Caroline :

he schattekes,
    sorry dat ik geen reactie heb gegeven op het vorige verslag, maar er was facetime geweest , dus nóg een keer reageren niet echt nodig he ?!
    ben erg benieuwd naar de foto's die bij de afgelopen week horen....olifanten , hiking, en helaas de 'geen-foto's 'van de mooiste watervallen......
    Deze week zal je 'thuis' vast wel weer een beetje missen met alle 'gewone' dingen....lekker bed, spetterende douche, mam's potje eten, koud biertje uit de koelkast,..... Och Jak en Stan, wat zal het allemaal lekker smaken als jullie weer terug zijn !!
    Blijf genieten !! De helft zit er al weer bijna op.
    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar LEEF VANDAAG !!
    XXXXXXXXXX