Week 6 & 7: Thailand Experience - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jakko Piepenbrock - WaarBenJij.nu Week 6 & 7: Thailand Experience - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jakko Piepenbrock - WaarBenJij.nu

Week 6 & 7: Thailand Experience

Door: Jakko Piepenbrock

Blijf op de hoogte en volg Jakko

09 Augustus 2015 | Thailand, Hua Hin

Na 5,5 week van vrijwilligerswerk, kaartspelen, feestjes, drankjes en ontzettend veel gezelligheid is het tijd om iedereen vaarwel te zeggen (*snik*) en om ons klaar te maken voor het laatste deel van onze reis: de Thailand experience. Een reis die start vanuit Bangkok en die vervolgens richting de mooiste landschappen en eilanden van Thailand zal gaan. Nadat we woensdag met iedereen (8 mannen en 22 vrouwen, prima verhouding) kennis hadden gemaakt was het tijd om wat te gaan eten en, natuurlijk, een drankje te doen. Nadat we een rondje hadden gemaakt op Koh San Road was het tijd om een club in te duiken. Na 10 minuten sprong
het licht al aan en was het tijd om te gaan: na klokslag 12 uur startte een nationale feestdag ter ere van Buddha. Het gevolg was dat de aankomende 2 dagen geen enkele club open zou zijn en dat er nergens een alcoholische versnapering gekocht mocht worden. Hebben wij weer.. De dagen in Bangkok hebben we ingevuld met het bezoeken
van enkele tempels, rondvaarten en massages. Hierna was het tijd om Bangkok voorlopig vaarwel te zeggen en om de nachttrein te pakken richting Kao Sok National Park. Een hele belevenis, maar persoonlijk voor mij nooit meer: Al badend in het zweet en al heen en weer schuddend slapen is helaas niet aan mij besteed. Na een boottocht van een klein uurtje komen we aan op onze bestemming voor de aankomende 2 dagen. In een woord: ge-wel-dig! Hutjes drijvend op het water, prachtige bergen rondom het meer en aangenaam water. Foto's doen het gevoel te kort. Al snel werden de koffers weggezet, de zwembroek werd aangetrokken,
de rubberen bandjes werden gepakt en het eerste biertje werd besteld. De hele dag ronddobberen en genieten. Na een overnachting op het water vervolgde we onze reis naar Koh Panghan waar we verbleven op de bottle beach. Prachtig en rustig strand. De volleyballen werden uit de kast gehaald, de bbq werd al snel klaar gemaakt en ook het kampvuur zou niet snel uitblijven. Na wederom een geslaagde avond gingen we door naar het toeristische gebied van het eiland. Een enorm strand met
goede muziek, een hoop gezellige internationale mensen, vuurspuwers, touwtje springen met een brandend touw: het ultieme gevoel van genieten. Overdags heerlijk gezwommen en rondgevaren met een partyboot en 's avonds wederom een bezoekje aan het strand. Na 2 dagen moesten we wederom afscheid nemen van een indrukwekkende locatie en vervolgde we onze reis naar Koh Tao, wat vooraf het hoogtepunt van de reis zou moeten worden. Helaas hebben we hier 3 dagen alleen maar regen gehad, hebben we niet kunnen snorkelen en viel het enorme toeristische gehalte ons wat tegen. Gelukkig waren de massages overdag en de feestjes 's avonds van een prima kwaliteit
en hebben we wederom ontzettend genoten en de wereld onze dansmoves laten zien. Door de keuring zijn we waarschijnlijk niet gekomen, maar we hebben toch zeker wel een paar keer gelachen. Na 3 dagen Koh Tao hebben we ook deze groep reizigers en 2 geweldige leiders vaarwel moeten zeggen en gaan we terug naar Bangkok.
Tijdens de heenreis kregen we een prettig bericht: Max en Hanne verbleven dit weekend ook nog in Bangkok. Helaas moest Max dezelfde avond nog richting het vliegveld, maar er was nog tijd om elkaar nogmaals gedag te zeggen. Zo gezegd zo gedaan. Hierna zijn we met Hanne Koh San Road nogmaals gaan 'bezichtigen'. Vandaag onze laatste dag in Bangkok, die we eens even goed gaan afsluiten. Morgenvroeg staat onze reis naar huis gepland. Een reis die we liever nog even uit
zouden willen stellen gezien onze geweldige tijd hier in Thailand. Onzettend veel mooie momenten mee gemaakt, onwijs veel vrienden gemaakt wereldwijd, een reis om nooit te vergeten.