Week 5: Beach program - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jakko Piepenbrock - WaarBenJij.nu Week 5: Beach program - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jakko Piepenbrock - WaarBenJij.nu

Week 5: Beach program

Door: Jakko Piepenbrock

Blijf op de hoogte en volg Jakko

20 Juli 2015 | Thailand, Hua Hin

Na een fantastsch weekend in Bangkok was het tijd voor onze laatste week bij Greenway: the beach program.
Gezien de lichamelijke beperkingen van mij en de geweldige groep waar we de afgelopen weken mee hebben rond getrokken, hebben we het clay house project vervangen door the beach program: 's ochtends vrijwilligers werk, 's middags relaxen op de verschillende stranden van Huan Hin.
De eerste dag bezochten we wederom een tempel, het houd maar niet op ;). 's middags een bezoekje aan het strand van Huan Hin. Een zee zo warm als je eigen zeik, maar toch best wel lekker. De tweede dag besloten we om ons van het programma te ontzien om met een deel van de groep wat scooters te gaan huren en naar thailands mooiste watervallen te rijden. Helaas stond dit niet op ons programma omdat het te ver zou zijn (70 kilomter), dus dan maar op ons eigen houtje.
Eenmaal aangekomen op locatie na een lange rit (scooter pech, regenbui etc) kwamen we niet door de doorgang: te laat. Om half 5 moesten we van het park af zijn in verband met wilde olifanten. Al vastberadend besloten we om wederom de scooters te huren en de watervallen te bezichtigen. Gezien we toch de scooters tot onze beschikking hadden zijn we vroeg opgestaan om eerst de zonsopgang op het strand te zien. Het zou fantastisch moeten zijn, helaas werden we blij gemaakt een dode mus. Alhoewel, zelfs dieren hebben we niet gezien.. In de middag stond dus wederom de rit richting de watervallen op het programma. Bijna op locatie gebeurde er iets verschrikkelijks.. Paul belande met zijn scooter in de greppel met Stan achterop. Een harde schuiver volgde. Behoorlijk gehavend zijn ze naar de dichtstbijzijnde police patrol gebracht, waar zij later opgehaald
zijn door de ambulance. In de tocht naar de police patrol raakte ook Jim het asfalt (vergat in alle haast zijn standard in te klappen) en ook hij kon mee richting het ziekenhuis. Al bepakt in verband konden we hun later in de middag ophalen. Hun programma zat er op voor de rest van de week. Rust is het beste medicijn en dus moesten ze steun aan elkaar geven op het kamp.
Gezien Louise en ik toch wel graag de watervallen wilde zien, we waren 2x zó dicht bij, besloten we om de scooters nógmaals te huren en de watervallen te bezoeken. Heelhuids aangekomen begon onze trekking toch over verschillende geitenpaadjes, rotsen en keien. Een aantal schitterende watervallen volgde. Helaas konden we niet verder dan het 4e level, gezien er teveel water was om de rivier over te steken naar het 5e level. Helaas. De laatste dag stond in het teken van het opruimen van de beach en hierna relaxen op hetzelfde strand. Helaas was de tijdsplanning niet in orde en hadden we geen tijd om het strand op te ruimen en hebben we alleen een wandeling gemaakt. Hierna mocht ik ein-de-lijk na 3 weken weer zwemmen, heerlijk!
In het weekend terug naar onze kamp in Singburi. Maandag nog een dag terug naar het weeshuis om de kinderen hun foto's te geven die we hebben laten printen en lamineren en we hebben nog wat (voor het hele weeshuis) spullen voor de kindjes gekocht. Hierna vertrekken we naar Bangkok waar woensdag het laatste deel van onze reis begint.
Wat vliegt de tijd..

• 03 Augustus 2015 - 13:51

Henk Schlangen :

Goedenavond,
    Leuk dat jullie Door Thailand reizen.
    Mochten jullie naar het noorden komen en dan naar Chiang Khong dan kom je maar langs voor lekker Thais eten en eventueel te overnachten.
    Groetjes Henk